De flesta problem som uppstår kan du komma till rätta med genom att följa vår felsökningsguide nedan. Om du provat allt nedan och problemen kvarstår kan du alltid kontakta vår support som gärna hjälper dig vidare. Kontakta supporten här!
Är internetuppkopplingen bra nog och du försökt ansluta kameran till ditt wifi genom att följa stegen i vår manual utan resultat? Gör då såhär:
Sätt på kameran, det kan ta upp till 3 minuter innan den dyker upp i telefonens wifi-lista (du hittar listan under “inställningar” och “wifi” i din telefon).
När du ser Videquus i listan klickar du på den. Du är nu ansluten till kameran med din telefon.
Om ingen ruta kommer upp automatiskt, öppna din webbläsare på samma telefon och skriv in: connect.videquus.se
Då kommer du till själva dialogrutan där du väljer wifi och ansluter.
Klart!
OM DU INTE FÅR UPP KAMERAN I APPEN EFTER INSTALLATIONEN
Dubbelkolla att du kopplat kameran till en häst i appen (om du inte lagt till en häst i appen kommer du inte heller kunna se kamerabilden).
Under “Min profil” kan du administrera hela din Videquus-användning! Du ser och ändrar dina egna uppgifter, lägger till eller tar bort hästar och kopplar samman kamera och häst.
HÄSTAR
Du kan lägga till hur många hästar du vill, oavsett hur många kameror du har. I översikten ser du vilka hästar som är kopplade till en kamera (och kan skifta om du vill använda kameran till en ny häst). Om ingen häst har en kamera kopplad till sig, är det där problemet ligger.
KAMEROR
Här ser du hur många kameror du har i ditt abonnemang och vilken häst de är kopplade till. Först när du gjort din beställning via hemsidan kan du välja “lägg till kamera”. Du får då upp scanningsläget på din telefon och kan scanna kamerans QR-kod (som du hittar på själva kameran).
OM KAMERAN ÄR KOPPLAD TILL EN HÄST APPEN MEN DU INTE FÅR UPP BILDEN.
1. Logga ut ur appen och logga därefter in igen.
2. Starta om appen genom att först swipa bort den och sen öppna på nytt.
3. Starta om din router och dra ut sladden till din kamera. När routern har full anslutning igen, sätt i sladden till kameran igen. Vänta ca 30 sek och titta sen i appen.
4. Funkar det fortfarande inte? Säkerställ att du har tillräckligt bra anslutning i boxen där kameran sitter genom att koppla upp din telefon mot ditt wifi och testa att streama en film från youtube.
5. Om ovanstående inte fungerar utan långa laddningstider etc. så testa att flytta routern närmare kameran.
Cookies Notice
Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på vår webbplats. Genom att surfa på denna webbplats godkänner du vår användning av cookies.